Alla inlägg den 8 april 2009

Av Inger - 8 april 2009 23:24

Ok...nu gör jag mitt andra försök att berätta om när vi fick Sussie och Zoomer OCH att jag sen sparar texten innan jag macklar runt lite här med bild och allt. Det GÅR ju faktiskt att lära gamla hundar att sitta ibland ser ni :D


Jenny hade länge pratat om att hon ville ha en katt. Då hade det gått en tid sen hennes marsvin Tusse dött och hon var sugen på ett nytt husdjur att älska. Ok...jag och John började planera lite då hon snart skulle fylla år. Jag känner en snubbe som bor på landet och jag hörde med honom ifall han visste någon där på landet som hade katt + kattungar. Han skulle höra sig för och inte långt därefter sms:ar han att hans vänners katt fått ungar. Jag fick adressen dit, ringde och fick lov att komma och glutta.

Jag och John kokade ihop en historia som löd så här för Jenny:

Killen på landet hade bjudit mig till en fika hos honom (hittade vi alltså på) och eftersom jag aldrig träffat honom live utan bara via mobil och nätet, så var jag för nervös att åka själv. Jag ville alltså att både Jenny och John skulle följa med mig som...ja...förkläde! *S*

Hon gick på det och vi åkte iväg. Först när vi kom fram till gården förstod hon att vi inte skulle till killen utan att något annat var på gång. (Ska nämna att snubben bara bodde en bit därifrån).


Jenny föll nog direkt för en randig liten kattkille som senare skulle få namnet Zoomer. Jag däremot kunde inte slita blicken från en grå unge som hade bakbenen så sött utspretade när den lapade mjölk! Nåja...EN katt skulle vi ju bara ha. Vi tingade den randiga och åkte hem...ungarna var ju för små än att skiljas från sin mamma.

Men jag kunde bara inte glömma den grå ungen och barnen övertalade mig att ringa upp kattägaren och liksom höra mig för OM jag kunde få tinga den grå också? Men jajjamensan...det gick bra!


Jaa...vi hämtade de två ungarna och de fick namnen Zoomer och Sussie. Nu har vi haft dom i 5,5 år och goare katter kan ingen ha! :)



Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards