Alla inlägg den 21 april 2009

Av Inger - 21 april 2009 14:58

Nu har ju bin, getingar och humlor kommit fram i värmen. De surrar förföriskt i kattöronen och så fort någon förivrar sig in i min lägenhet genom öppna fönster eller balkongdörr på vid gavel, kommer mina katter sättandes i sån fart att det blir sladdspår i golvet.

Det är nu min rädsla kommer fram...

Jag är inte för fem öre rädd för egen del, det är för katternas skull jag är rädd. De vill ju gärna leka med dom och sen mumsa i sig dom. För det mesta har de blivit stungna lite här och var på kroppen....men tänk om någon av dom får in en i munnen...och den sticker till? Vad tusan gör jag då? Munhåla eller svalg kan ju svullna igen precis som på människor, och då får de ingen luft. Vad gör man i en sådan situation? Man hinner knappast ända bort till veterinären.  Att skära ett snitt i strupen och föra ner en typ penna är inte jag människa till! Jag vet inte hur man gör det rätt så jag kan förvärra saken ordentligt :S Nää....det är bara att hoppas att det inte händer. Så fort jag hör ett surrande så är det jag hädanefter som lämnar sladdspår i golvet i min ivran att schasa bort katter från getingar mm. 

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards