Alla inlägg den 18 maj 2009

IBS

Av Inger - 18 maj 2009 14:48

Min son har genomgått lite tester och tagit prover pga sin magåkomma. Ja...jag har samma besvär. Läkaren han hade kände igen besvären direkt men ville ha provsvar som utelämnar en del andra åkommor för säkerhets skull. Läkarens fru har också IBS och det är därför han kände igen besvären så lätt.

IBS är ärftlig och verkar ju då komma från mig.

Men det är skönt iaf att få ett namn på vad för besvär man har...särskilt för sonen som fått bannor av af för att han då och då fått vara borta från jobbet pga magen.

Han ska få remiss till en dietist som kan ge honom lite hjälp vilken mat han ska äta och så. Kolhydrater var ett måste enligt läkaren vilket förklarar varför både min och sonens mage varit så jobbig sen jag införde kolhydratförbud här hemma. Jag fortsätter månaden ut (för egen del) med det så får vi se sen hur jag måste göra.

Man måste ju lyssna på sin egen kropp...även om man vill gå ner i vikt. Det finns ju andra lösningar.


http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25673 

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards