Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Jag är urdålig på att blogga!

Av Inger - 17 juni 2009 23:38

Jajjamensan...det är jag allt. Att blogga alltså!

Ibland tänker jag att nu måste jag blogga om någonting och så går jag in här och så....blir jag sittande som nollställd. VAD ska jag skriva om? Mina dagar innehåller inget att skriva om...och inte har jag retat upp mig på något på sistone heller. *flinar*  


Jag hade fullt upp med Tradera-jobb idag: det var många som plötsligt ville ha mina saker! Bara två saker som blev osålda så jag fick skriva vinnarmejl så fingrarna glödde här. Javisst är det roligt! Jag ser det lite som ett jobb, för att få in lite extra pengar att kunna unna mig något. Inte bara sitta och nöta gumfläsk och håva in pensionspengar liksom. 

Det enda riktigt jobbiga med att sälja på Tradera är att vissa köpare är jäkligt snabba med att lägga bud i sista sekunden men sen plötsligt är de sega som sirap. Ja med att betala alltså. Man får skicka både en och två påminnelser. Så finns det de som är totalt läsokunniga. Jag skriver i både annonserna och i vinnarmejlen vilken bank jag har och ändå får man mejl sen från köpare där de frågar vilken bank man har! Ja jisses...


Ett annat litet problem är mina kartonger jag har här hemma. Jag sparar alla som kan packas traderasaker i och då är det kattmatskartonger, potatismoskartonger osv och dom kan man ju inte skicka som de är utan de ska ha omslagspapper också. Jag hade en stooor rulle brunt papper förut men nu börjar den tryta och här i stan finns de inte att få tag i. Kanske man kan använda gamla tapeter? (ja inte de som sitter på väggarna nu om ni trodde det) Men då blir paketen något tyngre och då kommer klagomejl om fraktpriset lika säkert som amen i körka!


På tal om fraktpriset. Man borde ta ut en liten avgift för bensinkostnaden. Bensinen ligger ju på 13:-/l här ungefär och eftersom alla skickar pengar  på olika tider så blir det ju några turer....man vill ju vara snabb så man får bra omdöme. De på posten känner mig nu och snart får jag väl en medalj för troget besökande eller nåt...*S* Hoppas kan man ju alltid.


För att inget ha att skriva om så blev det visst lite granna skrivet. Men men...nu ska jag  i säng och läsa 3:e delen om Eragon. Både sonen och jag blev hopplöst förtjusta i de böckerna...skriven av en 15-åring!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

TV

Av Inger - 23 maj 2013 11:05

Med jämna mellanrum dimper en räkning ner i brevlådan som jag betalar med mycket motvilja: tv-licensen. Jag gör det för att jag måste. Men jag kan inte förstå varför för det de visar på tv är bottenskrap anser jag. Tv-program som handlar om vad kän...

Av Inger - 8 maj 2013 14:10

Väntar på regnet som skulle varit här vid det här laget men inte en droppe hittills. Det är så torrt så lite blöta behövs. Men det är ju klart....så här lagom till helgen vill ju folk kunna vara ute och sola och grilla och hela fadderullan, inte sitt...

Av Inger - 7 maj 2013 13:29

Alla som följt mig via Bilddagboken = Dayview vet ju att jag hade pippi på att fotografera precis allt: natur, mat, djur, saker, händelser osv osv. Men det senaste halvåret har det knappt blivit något fotande. Har helt enkelt tappat inspirationen. Ty...

Av Inger - 6 maj 2013 12:13

Hej allihopa! Tänkte jag skulle blogga lite igen nu när jag har en stationär dator igen med vettigt tangentbord. Laptopens var svår att skriva med. Nu gäller det bara att liksom komma igen och skriva fritt. Men mycket har ju hänt sen sist och jag o...

Av Inger - 19 januari 2011 02:40

Måste få skriva ner om Jeppe...en av mina underbara katter.   Ikväll åkte jag på magsjuka, vilket aldrig är trevligt. Jag satt där på toaletten och mådde rent sagt uselt. Svetten rann, magen krampade och det kändes som jag skulle svimma emellanåt...

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards