Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

En dag i Örnens liv

Av Inger - 15 juli 2009 01:55

Kom i säng som vanligt mellan 3-4 så jag sov som vanligt lite för länge. Alldeles för länge....Jag hade ju tvättstugan vid 1 så det blev lite stressigt. Men först måste jag ju ha kaffe, annars funkar jag bara inte. Den drack jag medan jag tittade på min favoritserie Stargate SG-1. Den går ju tyvärr på så dumma tider (12.55) varje dag.


Vi hade rätt mycket tvätt denna gång då vi missade förra tvätt-tiden. Men sonen och jag hjälptes åt så det gick bra. Det var kvalmigt ute och åskan hördes en gång. Men mer bom och brak blev det inte.....bara detta jäkla regnande som satte igång ordentligt just när vi går där mellan hem och tvättstuga. 13 dagar nu med regn!! Va?? Nu får väl ändå detta skvalande ge sig!!


Här hemma var det förklarat krig mellan bananflugorna och mig. Jag var på ett gräsligt ilsket humör över dom och svor svavel medan jag diskade, tvättade av alla ytor med skarpt medel...igen! Men men...med hjälp av en skål med rödvin och diskmedel, smack  på skallen på dom samt detta eviga tvättandet av ytor.....nu är där rätt så flugfritt! Yay! :D Örnen - Bananflugor 1 - 0!


Sent på kvällen gick mina auktioner ut på Tradera så det blev vinnarmejlsskickande för hela slanten. Tyvärr är det ju lite segt nu med att få saker sålda...folk har ju semester och vill hellre vara ute i regnet än sitta inne vid datorn och bjuda på mina saker. Så jag väntar till hösten med att lägga upp nytt.


Nu ska i säng lite tidigare än vanligt. Måste ju läsa färdigt den spännande boken (på över tusen sidor!) jag håller på med nu. Sen har jag ju en trave böcker till som jag gärna vill börja läsa.

Så....natti natti! 



 
 
Ingen bild

Pian

16 juli 2009 14:15

Jag hoppas du sov som en prins-essa ;P Några av dina grejer gav ju lite mer iaf, nån manual och nåt smurfigt om jag minns rätt :) Liite koll har jag iaf. Vi har haft dagar helt utan regn och den här ser ut som en sån hittills iaf och igår var det regnfritt och tur var väl det eftersom lägenheten skulle visas (tror jag skrivit om det i min blogg). Nu ska Mattisen och jag till Anders och sedan ska meduksin hämtas. Kram tokfia ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

TV

Av Inger - 23 maj 2013 11:05

Med jämna mellanrum dimper en räkning ner i brevlådan som jag betalar med mycket motvilja: tv-licensen. Jag gör det för att jag måste. Men jag kan inte förstå varför för det de visar på tv är bottenskrap anser jag. Tv-program som handlar om vad kän...

Av Inger - 8 maj 2013 14:10

Väntar på regnet som skulle varit här vid det här laget men inte en droppe hittills. Det är så torrt så lite blöta behövs. Men det är ju klart....så här lagom till helgen vill ju folk kunna vara ute och sola och grilla och hela fadderullan, inte sitt...

Av Inger - 7 maj 2013 13:29

Alla som följt mig via Bilddagboken = Dayview vet ju att jag hade pippi på att fotografera precis allt: natur, mat, djur, saker, händelser osv osv. Men det senaste halvåret har det knappt blivit något fotande. Har helt enkelt tappat inspirationen. Ty...

Av Inger - 6 maj 2013 12:13

Hej allihopa! Tänkte jag skulle blogga lite igen nu när jag har en stationär dator igen med vettigt tangentbord. Laptopens var svår att skriva med. Nu gäller det bara att liksom komma igen och skriva fritt. Men mycket har ju hänt sen sist och jag o...

Av Inger - 19 januari 2011 02:40

Måste få skriva ner om Jeppe...en av mina underbara katter.   Ikväll åkte jag på magsjuka, vilket aldrig är trevligt. Jag satt där på toaletten och mådde rent sagt uselt. Svetten rann, magen krampade och det kändes som jag skulle svimma emellanåt...

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards