Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Inger - 5 augusti 2009 01:34

Jag har varit så förtvivlat trött några dagar nu, så jag såg fram emot en hemmadag med enbart hemmasysslor. Så när jag gick upp vid 10 satte jag på en saftmaja...(meningen lät lite fel där...)...med röda vinbär. Men jag hade knappt fått i mig dagens första mugg kaffe förrän blivande herr svärson ringde. Han ville ha skjuts till Lidl och Willys för att införskaffa bakgrejor. Så det var bara att ratta vrålåket (läs gammal Audi) och hämta honom.

Men jag klagar inte!! Jag ställer gärna upp för jag vet ju stressigt det blivande brudparet har det nu och massor att göra.


Kom då hem igen och fick middag som sonen fixat. Tittade även på mitt älskade Stargate SG-1. Sen dammsög jag halva lägenheten och sonen skulle ta den andra. Då ringer dottern och ville ha hjälp med att baka tårtbottnarna. Så jag åkte dit, parkerade och sen kom jag ju på...jag hade varken nyckeln till  porten eller den nya portkoden. Inte fanns det pengar i mobilen heller. Så där gick jag utanför och svettades i värmeböljan. Kunde de inte titta ut eller så? Till slut kom en av deras grannar så jag kunde ta mig in....och uppför sjuttielva trappor.


Hos dottern blev det bakat till 5..eller vad det sex tårtor? Jaja....bakat blev det iaf. Hon färgade även sonens svarta byxor så de skulle bli ännu svartare. Klockan var nu 9 eller halv 10. Jag och dottern åkte då hem till mig där hon skulle klippa sonen och även färga håret på mig. Färgen blev fin men oj vad  min flint syns väl nu!

Ut och slängde sopor innan jag skjutsade hem dottern.

Och här sitter jag nu.... 

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards