Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Inger - 10 augusti 2009 12:06

Det har gått några dagar nu sen bröllopet. Man kan säga att luften gick ur mig efteråt. Så mycket förberedelser, sen bröllopet som var så fint och känslosam.....ja man blev verkligen matt efteråt.

Den enda gång tårarna rann på mig på bröllopet var när vigseln just var avslutad. Då såg jag Peters tårar...och Petras...och då kunde jag inte längre hålla mig. Till och med nu när jag skriver detta rinner en tår på mig.

Varför gråter man på bröllop egentligen? Det är ju en underbar ceremoni att glädjas över...inte gråta över. Men å andra sidan finns det ju glädjetårar så där motsäger jag ju mig själv.

Men lite sorg fanns det ju med. Jag tänkte ju på Mamma då och då. Hon pratade ju jämnt om att få ha på sig en stor härlig hatt på Jennys eller Johns bröllop...och så fick hon inte uppleva det. Men hon fanns med i våra hjärtan den dagen då min dotter blev fru. Vi har sparat några Gerbera som hon ska få.


Dagen efter bröllopet skulle jag, John, brudparet och Peters föräldrar träffas och äta ute. Men jag...*suck*...jag började gråta innan jag skulle iväg och kunde bara inte sluta! Det fanns inget att gråta över...men grät gjorde jag. Så här efteråt vet jag ju att det var all stress innan bröllopet, all trötthet och så alla känslorstormar jag hållt inne med som kom ut. Det förstod ju Jenny och de andra. Men ändå....


Nu ska man då vänja sig vid att kalla min dotter för Jenny Sundling och inte Lindgren. Jag hade ju hoppats att de skulle ta Jennys efternamn men så blev det inte. Det får bli John (hoppas jag) som för namnet vidare.


Jag skriver inte mer om  bröllopet här. På bilddagboken finns det så mycket mer att läsa och se. Mina innersta tankar finns nerpräntade i min dagbok, som jag alltid skriver i när jag lagt mig. Det får mina barn läsa en gång när jag inte finns här längre. Det rör sig om åtskilliga böcker då jag skrivit varje dag sen jag var liten. 

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards