Alla inlägg under november 2009

Av Inger - 19 november 2009 11:38

Jag har fått reda på att mitt förra blogginlägg skapade missförstånd som inte alls var menat.

Kanske har jag en tendens att skriva på utan att tänka på att saker och ting kan missförstås

vilket mitt förra inlägg gjorde.


Såå....jag har inget emot att dotterns svärföräldrar kommer till dottern i år och firar jul!!! Jag har ju t.o.m köpt julklapp till en av dom. (Vet inte vad jag ska köpa till den andre än...)

Det jag menat hela tiden är att jag för varje år inte vet HUR jag kommer att fira julen.

Att det är olika för varje gång!


Hoppas jag var tydlig nu så ingen behöver känna sig ovälkommen.

Av Inger - 9 november 2009 13:51

Jag vet inte när jag slutade gilla julen. Kanske när jag tog julen på så stort allvar och pyntade, städade, bakade, lagade massa mat osv osv till vanvett så när julaftonen kom så var jag skit slut.Men å andra sidan så har jag slutat med att jobba livet ur mig och bara tar det lugnt...men gillar ändå inte julen.


De första åren av mitt liv när jag bodde hemma, ja då var julen rolig såsom bara barn kan uppleva den. Pappa kom på förmiddagen och tog med oss barn till farmor och farfar för att dela klappar och äta kakor. Sen hem för julmiddag innan Kalle Anka och klapputdelning.

När jag flyttade hemifrån var dagen sig lik egentligen förutom att vi åt hos mor och delade klappar hos mig.

Sen dog farfar och farmor och den biten uteblev...

Sen dog Mamma och sen dess har inget varit sig lik.


Jag vet ju att saker och ting förändras när barnen blir vuxna...jag vet ju det. Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig vilsen julaftonen. Ibland firar alla hos mig, eller äter hos en och delar klappar hos mig....Ibland är vi inte fulltaliga hela familjen och då firas en extra julafton när alla är samlade igen....

I år ska visst alla vara hos dottern tillsammans med svärsonens föräldrar. Jaha....


Undrar vilket år jag ska få vara med och bestämma lite? Kanske aldrig?

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards