Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Jul....till vaddå för nytta?

Av Inger - 9 november 2009 13:51

Jag vet inte när jag slutade gilla julen. Kanske när jag tog julen på så stort allvar och pyntade, städade, bakade, lagade massa mat osv osv till vanvett så när julaftonen kom så var jag skit slut.Men å andra sidan så har jag slutat med att jobba livet ur mig och bara tar det lugnt...men gillar ändå inte julen.


De första åren av mitt liv när jag bodde hemma, ja då var julen rolig såsom bara barn kan uppleva den. Pappa kom på förmiddagen och tog med oss barn till farmor och farfar för att dela klappar och äta kakor. Sen hem för julmiddag innan Kalle Anka och klapputdelning.

När jag flyttade hemifrån var dagen sig lik egentligen förutom att vi åt hos mor och delade klappar hos mig.

Sen dog farfar och farmor och den biten uteblev...

Sen dog Mamma och sen dess har inget varit sig lik.


Jag vet ju att saker och ting förändras när barnen blir vuxna...jag vet ju det. Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig vilsen julaftonen. Ibland firar alla hos mig, eller äter hos en och delar klappar hos mig....Ibland är vi inte fulltaliga hela familjen och då firas en extra julafton när alla är samlade igen....

I år ska visst alla vara hos dottern tillsammans med svärsonens föräldrar. Jaha....


Undrar vilket år jag ska få vara med och bestämma lite? Kanske aldrig?

 
 
Ingen bild

Grodan

9 november 2009 14:18

Vad sägs om att du börjar bestämma redan i år? Förstår dig precis angående julen och allt runt den. Jag var som du och flöt med vad andra ville, slog knut på mig själv för att vara alla till lags vilket slutade med att jag själv mådde dåligt. Senaste två åren har jag firat julen med endast två personer som jag bryr mig om och på kvällen har nån vän kikat förbi... Lugnt och skönt.. Hur som helst. Gör det som känns bäst för dig.. Lite tid är det kvar än till jul.

Lycka till =)

btw.. Har du något emot om jag ev. "lånar" dina frågar i inlägget den 14okt till min blogg?

 
Ingen bild

Evis

9 november 2009 22:37

Det där med julen är ju inte lätt. Vi ska vara hemma. Får hit Älvsbyborna utan barn i år. Jag vet att jag inte får griljera skinkan, för det ska "svärmor" göra. Det gör hon bäst. Jag kan oxå.. *fan* Nä, jag ska inte ödsla energi på henne.. ids inte. Har mycket annat att ödsla energi på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

TV

Av Inger - 23 maj 2013 11:05

Med jämna mellanrum dimper en räkning ner i brevlådan som jag betalar med mycket motvilja: tv-licensen. Jag gör det för att jag måste. Men jag kan inte förstå varför för det de visar på tv är bottenskrap anser jag. Tv-program som handlar om vad kän...

Av Inger - 8 maj 2013 14:10

Väntar på regnet som skulle varit här vid det här laget men inte en droppe hittills. Det är så torrt så lite blöta behövs. Men det är ju klart....så här lagom till helgen vill ju folk kunna vara ute och sola och grilla och hela fadderullan, inte sitt...

Av Inger - 7 maj 2013 13:29

Alla som följt mig via Bilddagboken = Dayview vet ju att jag hade pippi på att fotografera precis allt: natur, mat, djur, saker, händelser osv osv. Men det senaste halvåret har det knappt blivit något fotande. Har helt enkelt tappat inspirationen. Ty...

Av Inger - 6 maj 2013 12:13

Hej allihopa! Tänkte jag skulle blogga lite igen nu när jag har en stationär dator igen med vettigt tangentbord. Laptopens var svår att skriva med. Nu gäller det bara att liksom komma igen och skriva fritt. Men mycket har ju hänt sen sist och jag o...

Av Inger - 19 januari 2011 02:40

Måste få skriva ner om Jeppe...en av mina underbara katter.   Ikväll åkte jag på magsjuka, vilket aldrig är trevligt. Jag satt där på toaletten och mådde rent sagt uselt. Svetten rann, magen krampade och det kändes som jag skulle svimma emellanåt...

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards