Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Inger - 1 februari 2010 22:34

Här hemma är det sonen som står för matlagningen. Han tycker det är roligt och avkopplande så jag har nästan helt slutat laga mat. Ja det händer ju men...

Istället är det jag som får stå för disken och det finner ju inte jag precis roligt och avkopplande. Men det är rättvist så.

Nu jobbar ju sonen så jag vill kunna ge honom varm lagad mat när han kommer hem. Idag blev det fisk med äggsås och potatis.

Allt börjar bra för det är ju inget svårt med att skala potatis eller hur? Sussie satt som vanligt jämnt mig för den katten bara älskar rå potatis. Hon får en liten bit bara för annars kan ju stärkelsen göra henne stel....inbillar jag mig.   

Sen skulle jag sätta på fisken. I med fisk och vatten med lite salt, på med locket och så 6:an. Läste lite reklam medan jag väntade på att vattnet skulle koka upp. När den så gjorde det, sänkte jag till 3:an och på med locket. Jag kollade så att det inte skulle koka över och sen satte jag mig vid datorn. Efter en stund gick jag ut i köket för att titta till maten och.....spisen badade i fiskvatten!!    Trots mina försiktigheter (finns sånt ord?) hade det kokat över. Fisk ska inte koka utan sjuda....men vattnet måste ju ändå koka upp och....bla bla bla.

Jaja...bara att torka upp allt då.

Sen kom vi till såsen. Den har jag gjort femtielva gånger under åren och inga problem där inte...trodde jag. Margarin, mjöl, fiskspad, mjölk och lite salt. Såsen kokade och kokade och jag smakade av med jämna mellanrum men det smakade bara mjöl. I med lite mer mjölk och salt men såsen ville inte det jag ville alls.

Sonen kom hem, fattade att lilla mamma hade problem och tog över såsen....och vips smakade den underbart!!   Jag vet inte hur han bär sig åt men han har det liksom i handleden den mannen.

Så hädanefter får jag väl hålla mig till disken.

(Nej då...sonen ska få fortsätta komma hem till en färdig middag)

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards