Alla inlägg den 2 april 2010

Av Inger - 2 april 2010 21:26

En av mina läsare....(oj, det låter som jag vore författare!)...undrade vad det är för fel på våran bil. Inte så lätt att förklara precis men jag ska försöka iaf.

Och ni som inte vill läsa om bilproblem kan hoppa över den här bloggen.


Jo så här är det...

Personen som ägde bilen innan ville troligtvis inte glömma sätta på lyset när denne skulle iväg så han fixade i ordning en brytare som gjorde att belysningen kopplades till tändningen. Man behöver alltså inte tänka på lyset utan den gick igång när man startade bilen. Okej.... Sist jag körde med bilen, slocknade lyset och jag fick sätta på den manuellt. Lampan till batteriet tändes också. Det är alltså felet.

Sonen var ute idag och kollade bilen och batteriet är urladdat, vilket den inte borde vara. Så antagligen har kabeln lossnat och jordar mot chassit...(sonens ord).


Vad sonen nu måste göra är att på  något sätt komma innanför instrumentbrädan vilket är krångligt bara det. Han behöver hjälp av någon och förhoppningsvis ställer min svärson upp.


Det var det hela.

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards