Alla inlägg den 12 april 2010

Av Inger - 12 april 2010 22:16

Idag bestämde jag mig för att här skulle inte svältas längre (ja ja...nästan svältas då) så jag lånade lite av mina sparpengar som jag sen för tillbaka när pensionspengarna kommer den 19:e. Man kan få göra så ibland.

Sen var det meningen att jag skulle nerför backen och sen ta bussen till Willys....men vädret var så härligt varmt så jag gick den långa vägen istället. Jag hade sommarjackan på mig men det kändes ändå för varmt....gött det.    Promenaden gick bra förutom att när jag kom fram till city så värkte skenbenen på mig. Benen är ju lite ovana nu vid så långa promenader.

Först gick jag in på ÖB för att köpa vadderade kuvert då jag har lite småsaker att skicka till brorsan och en Lulevän. Sen fortsatte jag till Fyndlagret där jag gick och strosade lite medan jag väntade på att sonen skulle komma från jobbet. Jag köpte inget där....pengarna skulle vara till mat. Men att titta kostar ju inget....än.

Sonen kom och vi proppade vagnen full med mat. Nej....inte full....bara 1/4 full vagn. Men nu har vi mat så det räcker i 2 veckor och det känns bra.


Förresten.....jag lovade ju att bli fotad när jag pussade den första tussilago jag såg eller hur? Men nu var det så här att den växte inne på en tomt....och det ska jag säga er att jag VÄGRAR stå på alla fyra  med rompan i vädret, pussandes en tussilago i någons trädgård!!! Tänk er själva vilka vitklädda män som skulle komma och hämta mig om trädgårdens ägare skulle få syn på mig då!  

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards