Alla inlägg den 15 april 2010

Av Inger - 15 april 2010 02:18

Det är oordning i min tillvaro just nu....eller har varit det ett bra tag nu. Det är svårt att vara på topp med humöret när man åker på den ena smällen efter den andra. Livet borde vara lite snällare mot folk. Visst behöver man smällar då och då för att mer uppskatta tillvaron....men inte  gång på gång så här.

Det som är värst (förutom den ständiga värken) är det här med bilen. Den står där den står för jag får ingen hjälp med den. Sonen tycks ha fullt upp och vi har inte kunnat hitta någon som är villig att komma och titta på bilen. Det är ju inte lätt att liksom ta den under armen och promenera till en verkstad precis.

Jag vill ju så gärna ta mig till mitt älskade torp!! Men bussar går det bara till Hestra och därifrån är det alldeles för långt att gå. Ingen känner jag som kan åka med mig dit heller. Gnäll gnäll gnäll....

Idag hade jag lika bra kunnat stanna i sängen för det var en sådan där dag då bara allt skulle jäklas med en. Det började redan igår kväll då jag råkade stöta till stället med tandpetare som står över spisen. Det var bara att böja sig ner och leka plockepinn. I morse vaknade jag till en värld av magkramper som gjorde att jag fick sitta på tronen ett tag....i par omgångar. Förr hade jag ofta sådana magkramper som nästan däckade mig varje gång. Men jag kom på att jag inte tål äpplen, päron. glutenspäckad pasta och liknande och blev jättebra i magen när jag ändrade kosten. Men nu verkar det ha kommit tillbaka igen så det får bli att komma på vad det är denna gång jag inte tål.

Dagen fortsatte med att jag hade hängt upp ett par mysbyxor jag tvättat upp. Tyvärr hängde byxbenen ner på golvet och självklart satte sig Sussie där och kissade. Det var bara att blänga på kattmadonnan och tvätta om byxorna.

Sen fick jag ett jobbigt sms som gjorde mig ledsen. Till råga på allt kom den förb...ade brevbäraren med ett brev som inte gjorde mig gladare precis.

Då var det som att luften gick ur mig. Jag vågade knappt röra mig av rädsla att mer elände skulle komma rusa runt knuten och smocka till mig.

Man har sådana dagar ibland....

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards