Alla inlägg den 1 september 2010

Av Inger - 1 september 2010 13:32

Min dator har nog trallat på sista versen för idag är det nästa omöjligt att göra något på den. Den har varit extremt seg och jäklig ett par dagar nu och idag.....*suck*.

Sonen har ju en "ny" dator som vi ska använda, men det behövdes mer RAM-minne till den. Så han var och köpte det...begagnad....som visade sig ha en defekt...så han in och bytte. Idag ska han väl kolla om den är bättre och är den det så ska vi byta dator. Men det innebär att vi ska tömma den här på bilder, filmer osv och sen ska så himla mycket annat laddas ner till den "nya": program och sånt.

Jag är inget vidare datorer. Jo...jag kan vissa småsaker och att använda en dator till spel osv....men annars när något skit dyker upp är det  .

Skulle bra gärna vilja lära mig mer om datorer. Felsökning, att kunna koppla in en dator utan att jag bränner ner hela kåken, kunna läsa min svågers hieroglyfer om programmeringar utan att få huvudvärk osv. Det SKA väl gå att lära gamla hundar sitta trots allt va?


Fast jag förstår att mina närmaste drar sig för att försöka lära mig något så...hrm...avancerat som datorer med tanke på hur knäppt jag beter mig för den enklaste sak. Som härom dagen....

Telefonen ringde och jag in till den för att svara. Det är ju den enklaste sak i världen att använda en vanlig hederlig telefon eller hur? Men så har vi ju Örnen då ja. Hon grabbar tag i telefonluren som sitter fast i en spiralsladd som tyvärr trasslat till sig lite så telefonen åker i golvet...pang! Örnen böjer så sig ner för att plocka upp telefonen och då måste det naturligtvis stå en datastol i vägen...ajdå...sladden snor in sig i stolens armstöd och under sväranden måste då Örnen först trassla ut DET! Till slut har hon gjort det och tadaa...hon tar luren i ena handen och svarar i telefonen!! Alltså tvärtom hur vanligt folk svarar i telefon. Ja herregud! Minns inte nu vad det var för stackars människa i andra ändan av tråden.

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards