Alla inlägg under september 2009

Av Inger - 26 september 2009 10:38

Hör jag en unge en gång till säga: "Jag kan inte vänta tills jag blir vuxen då jag får göra som jag vill"....då SKRIKER jag!!!!

Av Inger - 24 september 2009 00:46

Nja...riktigt bra stämmer väl inte rubriken men lite kan man väl få vitsa till det lite.

Ikväll var vi ute hos bilen för att byta till reservdäcket. Ett sånt där litet som man har då om man får punka och måste ta sig till ett ställe där de fixar punkor mm. I det här fallet Däckia. Där är vi trogna kunder för killen som har firman är sån att han kan stanna kvar lite efter ordinarie arbetstid bara för att vi kommer med punka. Bra service kallar jag det.

Men dit åkte vi inte idag utan nu var det så att jag inte var ensam om att få punka. Dottern hade fått det igen!!

Så när hon slutat kvällsskiftet, hämtade vi henne och cykeln och skjutsade hem henne.

Nu får vi hoppas vi bägge slipper sånt ett bra tag framöver för det börjar bli lite tjatigt.

Av Inger - 21 september 2009 19:58

Idag kom ett reklamblad från Din Bostad. Det är det bostadsföretaget jag hade innan jag flyttade

till där jag bor nu. Det är visst illa med att få dit folk för de har brassat på ordentligt med förmåner

om man flyttar dit snarast möjligt. Läs bara:

"Vi ger dig 50% rabatt på 6:e och 12:e månadshyran, 75% på 18:e och 100% på 24:e. 30:e månaden

får du ett presentkort på ICA (värde 1500:-) om du tecknar avtal med oss innan årsskiftet. Är du

under 25 år bjuder vi dig även på ett standardpaket från IKEA."

Jaa....det kan ju få vem som helst att nappa på förslaget eller hur?

MEN...nu kommer vi till den lilla biten som gör mig sur.

Jag bodde där i 30 år och inte en endaste gång fick vi någon förmån som tack för att vi var lojala

och bodde där så länge. För så är det ju...De slår på stora trumman för de nya hyresgästerna som

kommer dit men sen skiter de fullständigt i oss. Inte undra på att folk flyttar! Det gäller ju för fasiken

att behålla hyresgästerna också!


Jaja...jag VET att bostadsföretag och även andra företag också för all del, vill locka kunder. Det

bara kändes som ett hån mot oss som var lojala.

Av Inger - 20 september 2009 23:02

Nej, det blev ingen tur till landet idag. Ville ju så gärna dit men ensam åker jag inte.

Det är ju inte så smart att gå själv i skogen när man har en knaskropp. Blir jag liggande

så ligger jag tills någon jägare hittar mig i oktober....eller ett vildsvin.

Så dagen gick i slappastil med blomvattning och disk och samma enhanda fadderulla.

Tog dock en tur ner till Coop för att handla mjölk och bröd. Kom hem med mögligt bröd

bara för att jag inte hade vett att kolla datumet på brödet som hade gått ut för 4 dagar

sen!! Så i morgon åker jag ner dit igen för att byta eller få pengarna tillbaka. Någon

måtta får det allt vara. Kanske bäst att baka själv.

Har ont i halsen ikväll....bara det inte är dotterns "flunsa" jag åkt på nu. Obestämd

Av Inger - 19 september 2009 23:36

Ja jag kan inte påstå att energin var på  topp idag. Å andra sidan har jag ju plöjt, sått, skördat, vallat kor, befriat höns från ägg mm mm...allt det genom att sitta still på en stol. Inte dåligt va? Flört

Om man bortser nu från datorn har det bara blivit blomvattning på balkongen och att jag satte igång en diskmaskin...plus lite sånt där smått och gott.

I morgon skulle det inte vara så dumt med en tur till torpet. Men då blir det väl snöstorm med drivis förstås.

Av Inger - 19 september 2009 01:22

Idag kom pensionen - en dag tidigare - och det var i sista sekunden. Mina pengar var slut liksom innehållet i kyl och skafferi. Så jag plockade upp en halvvissen dotter och åkte i sporrsträck till Willys. Det var bara att hiva ner köttkorv, kattmat, batterier, godis och gud vet vad i vagnen. Notan gav mig skrämselhicka men nu finns det mat hemma igen Skrattande

Nej...jag äter icke batterier...men min kamera gör ju det!

Annars har det varit en såsig dag då jag varit jättetrött och nannat lite då och då. Hösten gör mig trött och deppig...så har det varit sen åratal tillbaka. Jag har helt enkelt separationsångest från sommaren! Gråter

Ja jag vet att den kommer tillbaka igen men dit är det massa massa månader.

Av Inger - 17 september 2009 14:08

Jag lever...men har bara inte haft lust att blogga på länge nu.

Men en dag så kanske lusten kommer tillbaka. Skrattande

Av Inger - 1 september 2009 12:57

Visst har man tidigare varit så glad i ett spel att man spelat det om och om igen. Men inte så "fanatisk" som över det spel jag håller på med nu!! FarmVille på Facebook!

Man plogar och sår och skördar och tar hand om djur osv hela tiden.

Man sitter uppe på natten för att inte hallonen ska hinna vissna tills man går upp dagen därpå!

Dessutom har jag skaffat en hel del okända människor som vänner på Facebook JUST för att de ska bli mina grannar på farmen. Då får man gåvor, man får pengar för att hjälpa dom med deras farmar....och tack vare att grannskapet ökade kunde jag också öka på arealen på farmen. Ja jisses!


Flera gången har jag ändrat om på farmen: placerat träden, tagit bort jordplättar, flyttat omkring de arma djuren osv för att få rum med allt eller för att det ser finare ut på ett visst sätt. Drömmen är att få råd med ett litet hus på ägorna. Och kanske en ladugård....

Man strävar efter att komma till nästa level..och nästa...för att få fler olika grödor att välja på eller saker.


Det enda tråkiga är att jag som har en äldre Mac, inte kan uppdatera FlashPlayern och därmed inte kan ge bort andra gåvor än träd. Det känns lite genant då jag får djur och saker från de andra grannarna.

I verkligheten försöker jag på alla sätt och vis att spara till en ny dator. Men det dyker hela tiden upp saker som gör att jag får nalla av sparpengarna....det är hopplöst! Men så länge ens sjukpension är minimal (som ett straff för att man hade fräckheten att vara sjuk/skadad) så får man leva därefter.


Fler än jag som hoppas att de där verklighetsfrämmande politikerna som gagnar de rika får spö nästa val? 


Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards