Alla inlägg under juli 2009

Av Inger - 29 juli 2009 16:04

Just det...ingen hejd här inte utan nu ser man ut som en ekorre i ansiktet p.g.a tanvärk! Ibland kan man inte annat än skratta åt all jävelskap som händer gång efter gång efter gång. Man får  bara hoppas det går över till dotterns bröllop.


Det jag skrev om ensamhet i förra bloggen gav ett visst gensvar från många. Jag kan tillägga att den här ensamheten jag känner så ofta har hållt på sen min mor dog. Den kommer och går och ibland måste jag bara få skriva av mig lite. Jag har inga problem annars att vara ensam då jag faktiskt trivs ganska bra med hon Örnen. Vi har liksom samma intressen och syn på saker och ting. ;) Men ibland kör livet ihop sig för mig och då har jag alltid haft mor som funnits där. Nu gör hon inte det längre och än har jag inte kommit på hur jag ska hantera det hela...trots att det gått så lång tid nu. Jag har försökt analysera vad det är jag behöver.... I huvudet och i hjärtat vet jag vad hon skulle rått mig till, vi kände ju varandra så väl. Så det kan inte vara det. Kanske mer det där att hon fanns där...någon att prata med...någon som man kunde luta sitt trötta huvud mot när allt känns för jävligt. En mor helt enkelt..... 

Av Inger - 24 juli 2009 17:15

Ja jag är så uttråkad att jag är handlingsförlamad!

Jag som brukar hitta på så mycket att göra att jag inte vet vad jag ska börja med först. Nu är det som förgjort!

Går här hemma och tittar mig omkring ifall det finns något (utöver hushållssysslorna) att göra men det är stopp.


På sommaren vill jag vara ute! Inte sitta här hemma och rulla tummarna. Det kvittar om det är soligt eller regn....ute vill jag vara. Men sen mor dog har jag fått sitta de tre senaste somrarna mest inomhus. Ja jag kan ju åka själv till torpet men.... Be mig inte förklara men jag vill inte vara där ensam lång stund längre. Det är mycket det där med att jag inte klarar vissa saker längre....och att ensamheten där upp tär på mig. Ja i skogen kan jag ströva i timmar ensam...men just i torpet...


Jag skulle ju kunna ge mig iväg på en ensam roadtrip en dag. Men så kul är det inte att uppleva saker och ting på "resan" ensam.

Nej...felet är nog att jag känner mig ensam helt enkelt. Ingen att prata med...ingen att uppleva saker och ting med.

En ny karl? Nej men näää....Jag är ICKE ute efter något manligt bihang. Det är mer vänner jag sakner...vänner som bor nära och som man kan träffa under en fika och så.


Här i Tranås finns inga kvar av de vänner jag haft. De har flyttat eller gift sig osv och det finns inte plats för mig då har jag märkt! Vi stannar till och pratar en stund men mer blir det.


Äh vad fan.....varför sitter jag här för och snackar dynga???

Dags att ta sig över vattenytan igen! 


Av Inger - 21 juli 2009 00:35

Sist jag var på bio var nog när den förra Harry Potter-filmen gick. Nu var det dags för den näst sida i raddan.

Är det bara jag men tycker inte ni också att 100 spänn är lite väl mycket för ett biobesök? Jag förstår att folk laddar ner filmer. För är man en familj på flera personer blir det ett dyrt nöje.

Förr hade man råd att gå på bio både en och två gånger i veckan. Nu är man glad om man kommer iväg en gång per år. Ja åtminstone jag som lever på sjukpension.


På bion är det förbjudet att fota och filma. Men det märktes det inte av idag. Det blixtrade hela tiden från kameror  och ingen vakt kom och gnällde. Till och med jag fotade en bild....utan blixt och inte på filmen. 

Ville bara ha en bild som liksom bevisade att jag hade varit på bio *S* 

Av Inger - 16 juli 2009 21:38

Man ska INTE vara hungrig när man åker och handlar mat. Det är en regel som jag sällan följer. Det märkte jag idag när jag stod där i kassan och fick skrämselhicka när kassörskan talade om summan. Men men...mat behövs ju så jag höll god min och halade upp alla tusenlapparna.

Nej nej...jag bara skojjar. :D Såå dyrt blev det inte.....det bara kändes så.


Förresten.....det regnade inte idag!!! Jo, jag har inte riktigt hämtat mig än över det. *S* 

Av Inger - 15 juli 2009 01:55

Kom i säng som vanligt mellan 3-4 så jag sov som vanligt lite för länge. Alldeles för länge....Jag hade ju tvättstugan vid 1 så det blev lite stressigt. Men först måste jag ju ha kaffe, annars funkar jag bara inte. Den drack jag medan jag tittade på min favoritserie Stargate SG-1. Den går ju tyvärr på så dumma tider (12.55) varje dag.


Vi hade rätt mycket tvätt denna gång då vi missade förra tvätt-tiden. Men sonen och jag hjälptes åt så det gick bra. Det var kvalmigt ute och åskan hördes en gång. Men mer bom och brak blev det inte.....bara detta jäkla regnande som satte igång ordentligt just när vi går där mellan hem och tvättstuga. 13 dagar nu med regn!! Va?? Nu får väl ändå detta skvalande ge sig!!


Här hemma var det förklarat krig mellan bananflugorna och mig. Jag var på ett gräsligt ilsket humör över dom och svor svavel medan jag diskade, tvättade av alla ytor med skarpt medel...igen! Men men...med hjälp av en skål med rödvin och diskmedel, smack  på skallen på dom samt detta eviga tvättandet av ytor.....nu är där rätt så flugfritt! Yay! :D Örnen - Bananflugor 1 - 0!


Sent på kvällen gick mina auktioner ut på Tradera så det blev vinnarmejlsskickande för hela slanten. Tyvärr är det ju lite segt nu med att få saker sålda...folk har ju semester och vill hellre vara ute i regnet än sitta inne vid datorn och bjuda på mina saker. Så jag väntar till hösten med att lägga upp nytt.


Nu ska i säng lite tidigare än vanligt. Måste ju läsa färdigt den spännande boken (på över tusen sidor!) jag håller på med nu. Sen har jag ju en trave böcker till som jag gärna vill börja läsa.

Så....natti natti! 



Av Inger - 10 juli 2009 20:27

Ursäkta rubriken ifall någon tar illa upp.


Idag skulle jag ringa klockan 1 till verkstaden för att höra om bilen var klar...var det bestämt. Så jag plingade klockan 1 och fick prata med lustig liten gubbe som meddelade att bilen var inte klar än och att han bara var en vanlig arbetare, inte chefen som jag frågade efter. Chefen höll just på att pula med vår bil så han kunde inte prata i fonen. Nähä.... 

Minns ni Roy och Rogers mack? Ni vet killen som säger "Ring maj sen"? Precis så var det och jag skulle då ringa klockan 3. Men snälla nån....


Jag satte igång med att städa här för att inte börja bita på naglarna och missade klockan 3. Men så kommer sonen ut i köket där jag donade och sa att verkstaden ringt och sagt att nu fick vi hämta bilen! Oj...

- Men vad sa han då? Jag menar...vad skulle det kosta??

Ja det var då jag höll på att bli religiös av att höra summan. 5000:- skulle han ha för att ha lagat 6 fel! Jamen...bara 5000:-!! Jag hade ju räknat med det tredubbla då det rörde sig om så stora och många fel!


Glömt var krånglet och hade "chefen" varit där just då hade jag väl pussat gubben *S* Nu fick vi bråttom att ringa efter Dennis som skulle skjutsa oss till Eksjö. Gubben=chefen skulle sluta 4 så vi hade trekvart/halvtimme på oss att åka ända dit. Men vi hann och nu står min gamla pärla på sin plats på parkeringen. Nu återstår bara ombesiktningen och så lite privat pulande med motorn. Åhhhh....Örnen mycket glad nu! =D

Av Inger - 9 juli 2009 01:41

När jag lämnade in bilen kom vi överens (verkstadsgubben och jag alltså) att han skulle ringa upp mig så fort han gått igenom bilen och hade ett kostnadsförslag.

Idag ringde min dotter dit åt mig för att vi ju undrade varför han inte hört av sig. Döm om min panik när hon hälsar att gubben missförstått det hela och trott att han bara skulle höra av sig om fel numro 6 skulle bli i dyraste laget! Nu tyckte han ju att felet inte var så hemsk som han trott utan hade satt igång och reparera bilen av liv och lust och att vi troligtvis kunde hämta bilen redan i morgon fredag! Ja men hallå!!

Vad händer nu då om det visar sig att jag inte har råd med reparationerna?? Behåller han bilen som pant eller åker jag dit på annat sätt? Nää....i så fall får han acceptera en avbetalningsplan eller nåt eftersom vi muntligt kommit överens...ja jag trodde ju han förstod det...att jag ville veta innan! Eller....? 

Av Inger - 9 juli 2009 00:39

Igår åkte vi till Eksjö och lämnade in bilen för att herr bilmekaniker ska kolla hur dyrt det ev ska bli att reparera den. Han påpekade att åtminstone ett av felen skullle bli lite marigt....för min ekonomi alltså.

Han skulle ringa idag och meddela mig men det gjorde han aldrig. Antingen hann han inte ta itu med min bil eller så lusläser han boken om hur man lättast meddelar "liten tjock ängslig tant" dåliga nyheter.



Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards