Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

TV

Av Inger - 23 maj 2013 11:05

Med jämna mellanrum dimper en räkning ner i brevlådan som jag betalar med mycket motvilja: tv-licensen.

Jag gör det för att jag måste. Men jag kan inte förstå varför för det de visar på tv är bottenskrap anser jag. Tv-program som handlar om vad kändisar lagar för mat, resor de gör, tävlingar de ställer upp på osv. Vad är det som är så märkvärdigt med dom? De har kanske sjungit några truddilutter, kanske spelat in en film eller bara ställt upp i Ullared. Som de där pojkarna Morgan och hans kompis som jag inte lärt mig namnet på. Vad har de gjort egentligen för att förtjäna ett eget program där de reser och knappt kan engelska? Om jag deltar i ett program som utfyllnad...får jag också ett eget program då? Ja herregud! Och för det betalar jag pengar!

Sedan är det filmerna. Är det inte filmer som visats femtielva ggr så är det romantiska filmer (som jag avskyr). Snälla nån....med tanke på hur hög tv-licensen är borde de kunna visa toppfilmer, men inte! Även serier går på repeat...samma avsnitt om och om igen. SKÄRP ER!!!   


Det var lite gnäll det. För övrigt är det torsdag och regnet blöter ner vår del av jorden. Senare idag ska jag ha en mor/dotter stund på Mårdsmålen. Det ser jag fram emot =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 8 maj 2013 14:10

Väntar på regnet som skulle varit här vid det här laget men inte en droppe hittills. Det är så torrt så lite blöta behövs. Men det är ju klart....så här lagom till helgen vill ju folk kunna vara ute och sola och grilla och hela fadderullan, inte sitt...

Av Inger - 7 maj 2013 13:29

Alla som följt mig via Bilddagboken = Dayview vet ju att jag hade pippi på att fotografera precis allt: natur, mat, djur, saker, händelser osv osv. Men det senaste halvåret har det knappt blivit något fotande. Har helt enkelt tappat inspirationen. Ty...

Av Inger - 6 maj 2013 12:13

Hej allihopa! Tänkte jag skulle blogga lite igen nu när jag har en stationär dator igen med vettigt tangentbord. Laptopens var svår att skriva med. Nu gäller det bara att liksom komma igen och skriva fritt. Men mycket har ju hänt sen sist och jag o...

Av Inger - 19 januari 2011 02:40

Måste få skriva ner om Jeppe...en av mina underbara katter.   Ikväll åkte jag på magsjuka, vilket aldrig är trevligt. Jag satt där på toaletten och mådde rent sagt uselt. Svetten rann, magen krampade och det kändes som jag skulle svimma emellanåt...

Av Inger - 27 september 2010 01:10

Det blev en trevlig helg. Igår lördag var jag i Önnarp...min barndomshem. Där bodde far, mor, bror och jag mina första 3 år. Sen skildes mor och far och vi flyttade till stan. Men pappa bodde ju kvar där liksom min farmor och farfar så jag tillbringa...

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards