Alla inlägg under februari 2010

Av Inger - 28 februari 2010 23:49

Det har nog varit på tapeten ett tag men inte förrän NU reagerade jag. Ja sent ska synderna vakna eller hur man nu ska formulera det. Men.... De flesta av er är nog mer uppmärksamma på nyheter och vet nu att apoteket köpts upp och bytt namn. Ja en viss apotekskedja alltså. Så nu ska vårt apotek Örnen heta Kronans droghandel!!!   Vad tusan är det för fel på namnet Örnen va?? Och droghandel....ett namn som onekligen drar tankarna till fel sorts medicin banne mig. Iaf är det så för mig! Törs man gå in där nu och försynt be om lite droger tro? Och törs man sen smyga därifrån med en liten påse utan att ordningsmakten står utanför och hummar och tittar misstänktsamt på en? Nej...jag vet....det rör sig fortfarande om medicin och lite annat som de ska börja sälja där. Men ändå!

Av Inger - 28 februari 2010 00:25

Jo, det är just vad jag är: en dålig bloggare. Ja jag är inte sjuk vad jag vet utan jag är helt enkelt dålig på att blogga! Är alla med nu då? Bra!!

Det har varit lite deppigt några dagar nu för mig. Jag är orolig för två av mina närmaste nämligen och när jag är orolig så ÄR jag orolig. Jag bara är sån och sån har jag varit sen jag gav upp mitt första skrik 1962. Dessutom är jag frustrerad över den jämra snön som inte vill försvinna. Magen är också tjurig så här är rena patajet av glädje...*ironi*. Men det är bara att fortsätta.....


Hur har min lördag varit då? Tja...som alla andra dagar i princip. Gick upp på rätt sidan middagstid och såg till att kaffet dracks innan jag började min dag. Blommorna vattnades, diskmaskinen tömdes och fylldes, städade ur lite av kylskåpet där något klägg runnit ut, torkade av hallgolvet där Sussie spytt upp en hårboll.... Och Gud vad spännande det låter det hela! *suck* Alla blir sååå avis över mitt liv!

Jag önskar jag kunde jobba så jag hade det åtminstone att skriva om. Om knäppa medarbetare eller över galen chef eller....ja om jobb! Men nu är det inte så utan för er som vill fortsätta läsa Örnens blogg får räkna med fortsatta redogörelser om disk, kattspyor, kaffedrickande osv. Mer spännande än så lär det inte bli. Inte så länge snön ligger kvar iaf. För när den försvinner kommer jag att vara ute mer, kanske kunna ta bilen ut på spännande trippar, åka till torpet.....åhhhh vad jag längtar!!

Av Inger - 24 februari 2010 00:22

Idag var jag så illa tvungen att dra på mig jacka och skor för att ta mig till Willys. Kyl, frys och skafferi var så tomma att det ekade när jag hojtade in i dom...(vilket jag iofs inte gjort men...). Jag bara avskyr att gå ut i snön och kylan och håller mig därför så mycket inomhus jag bara kan, men idag var det som sagt tvunget. Backen ner var inte skottad sen förra snöfallet så jag slafsade på så gott jag kunde. En lite piruett blev det men inte så man fick skämmas. Mötte föresten ett  äldre par där gubben hejjade glatt på mig. Jag hejjade tillbaka och sen gick jag ju där och kunde för mitt liv inte komma på vem han var? Kanske var det han som har bilen parkerad jämnte min bil? Nää...han kanske bara var på ett strålande humör och ville hejja på hela världen.


Min dotter skrev om OS i sin blogg. Vi pratades vid förut i telefon just när jag satt och tittade på damernas Ski crossing...tror jag det hette. En för mig helt ny gren. Det såg skojjigt ut och jag ville ju se hur det gick för svenskorna. Dottern tycker inte OS är något märkvärdigt medan jag tycker att det är något visst när våra landsmän/kvinnor tar guld, silver eller brons i någon gren. Min Mamma var tokigt i skidor och jag undrar om jag inte har lite av det där i mig. Jag vill gärna tro att det är så.


Över till min tur till stan igen. Bussen var väldigt sen och det förvånar mig icke. Gatorna blir ju bara smalare och smalare pga av alla snövallar. Ploggubbsen hinner ju inte ta hand om dom pga av all snö som bara fortsätter dala och ramla och tjofaderittan. Men bussen tog mig dit jag ville iaf....precis utanför Willys. Passade på att ruinera mig på mat nu så jag har hemma i en månad. Kattsand  blev det dubbelt av då jag nu skulle ta taxi hem. Den kom...sent omsider. På hemvägen råkade taxikillen köra galet, men han stannade taxametern tills han kom in på rätt gata. Hyggligt!


Dock glömde jag köpa olja, senap och ketchup, så sonen får väl köpa med sig det hem i morgon. Det ska bli roligt att skapa en god måltid åt oss nu när vi har mat hemma igen. Har redan tankarna på en maträtt med grönsaker. Dessutom är jag vansinnigt sugen på kokt potatis! Sonen är inte lika glad i det, men jag har alltid gillat potatis...kokt.

Ursäkta mig....mina tankar far iväg här utan kontroll. Allt från taxichaufförer till potatis och OS....ja jisses! Nog nu....jag ska i säng skapligt. Är rätt så värkbruten efter att ha gått hela vägen till busshållplatsen. Man går ju inte normalt i snön så min kropp tar stryk av det. Sen värker axlar och rygg efter att ha burit kassar. Attans synd man inte har en stilig massör väntandes i sovrummet!   

Av Inger - 19 februari 2010 23:25

Så var den 48:e födelsedagen slut. Den blev precis så fin som jag önskade mig. Alla mina barn....(ja jag räknar nog svärsonen som det också på något vis) firade mig och det är nog det bästa av allt. Att jag sen fick presenter ser jag som en bonus.

Vi åt middag tillsammans, sen spelade vi Trivial Pursuit och åt kladdkaka. Bättre kan det inte bli.

Lite synd är det att far och brorsan inte kan komma denna helg. Det förbaskade snöovädret sätter stopp för det. Jag vill ju inte de ska åka i det väglaget. Men det kommer ju fler helger.


Snön ja....Den dag jag ser en tussilago på marken, kommer jag att gå ner på alla fyra och pussa det lilla livet!!  

Av Inger - 16 februari 2010 23:48

Japps...jag har fått spelberoende av andra graden. (Första graden innebär pengar och det spelar jag inte om). Men spelar gör jag....på Facebook! Vet inte hur många spel jag har igång där men många är det. Några har jag tagit bort men det är bara en bråkdel. De tar alldeles för mycket tid och jag blir efter med hemmasysslorna. Inte bra! Men samtidigt har spelen roat mig under dessa vintriga hemska månader. Dessutom sitter jag med ryggen mot fönstren så jag slipper se det vita eländet.

Men något måste göras åt de där spelen....får nog gallra bort en del igen.


Om jag lever när jag fyller femtio år, ska hela familjen eventuellt göra en utlandsresa. Det förslaget kom dottern med. Hon vet ju att jag så gärna vill komma utomlands åtminstonde en gång i livet. Jag har bara varit i Norge och Danmark och det är liksom inte utlandet.

Problemet är att jag är livrädd vid blotta tanken på att flyga eller åka över havet med båt. Men det är jag nog så illa tvungen att göra om jag ska komma någon vart. Jaa...till de länder jag vill till alltså. Europa lockar mig inte, fast jag själv bor där.

Många pratar så lyrisk om Paris och Venedig mm men nää....

Istället har jag varit inriktad på länder med vita stränder och kristallklart varmt vatten.... och/eller antika lämningar att se på. Egypten vore ju idealiskt när det gäller det sistnämnda. Men dotter och svärson ska dit i maj och de får fota åt mig så jag får se. Jamaica har lockat....Kanada likaså....Bora Bora....ja jisses, det finns så många platser. Nää...jag vet inte vad jag ska välja. Ekonomin spelar ju stor roll också. Vissa platser är ju sketadyra medan andra är billigare. Men så mycket vet jag....absolut inte en turistplaya!!! Att bara shoppa och sola låter så tråkigt!! Jag vill hellre SE platser....upptäcka härliga ställen där inte så mycket turister varit och förstört.


Jaja....det återstår att se vad det månde bliva.

OS

Av Inger - 16 februari 2010 01:02

Ja idag satt jag och många och såg när Kalla vann....(det var väl hon va?)

Min mamma älskade skidåkning. Ja hon utövade det inte men satt som klistrad vid tv:n när de visade skidåkning. Kan inte låta bli att bli sorgsen vid tanken på att hon missar denna vinter-OS.


Gick upp tidigt idag trots att jag inte somnade förrän vid 4 i morse. Sonen var inne hos mig och pratade lite innan han gick vid 7, men av det minns jag inte ett dugg. Han sa att jag var rätt groggy. Men vid 8-½9 gick upp iaf. Sen gick dagen med lite av varje. Vid 2 gick och lade mig för jag hade rätt ont idag i axeln. Inte för att det hjälper att ligga och läsa men jag anstränger mig inte heller. Alla mina katter kom och lade sig hos mig som vanligt och det slutar nästan alltid med att vi alla fyra somnar....så ock idag. Men jag var uppe iaf när sonen kom hem och hade middagen på gång. Denna gång blev det en improviserad kalops då vi inte hade alla ingredienser hemma.


Nu är det rätt tomt igen i kyl och frys och skafferi. Kommer inte far hit till helgen får jag göra som en annan gång. Ta mig till Willys och storhandla och sen en taxi hem. Det är så jäkla dyrt med taxi men vad gör man? Inte kan man gå hem med femtielva kassar den långa vägen med bautabacken i sluttampen. Gudars vad jag saknar att kunna ta bilen vart jag vill!!!

Av Inger - 14 februari 2010 01:35

Nu hade jag stirrat stint på den stooora jullådan som står i mitt sovrum tillräckligt länge....så idag satte jag igång å la röj i den lådan. Den var ju så proppfull så jag vill packa bättre och se om den på så vis blev lite lättare att bära. (Nej då....sååå dum är jag inte så jag inbillar mig det...faktiskt!)   

Nåja....lådan förblir nog lika full trots att jag packade sååå väl. Fast en liten julbock tog jag bort....den är dotterns och hör därmed inte hit.


Sen blev jag så förtvivlat sugen på färska bullar. Så fram med mjöl och jäst och degkrokar och gud vet allt....här skulle bakas bullar. Och kan man tänka sig...de blev både goda och obrända! Hejja mig! Ibland lyckas även jag med någonting. Så ni kan ju gissa vad jag hade till kvällskaffet!


Sen är det ju så att OS börjat. Jahadå....det vet jag faktiskt om. Om inte annat så påminde brorsan mig idag. Rena julafton för honom vad jag fattade.   

Jag bara tänkte mina tankar om sportfånar och att tv nu kommer plocka bort mina älsklingsprogram för att visa OS.

Men men....jag vet inte hur det gick till men plötsligt låg jag där i soffan och slötittade på tv och tadaa...DET ÄR JU OS I TV!!! Där låg jag och tittade på backhoppning och skidskytte som den värsta sportfåne!!   

Jag var ju bara tvungen serru att se hur det gick för tjejerna där de stavade fram i snön och sköt duvor...nej vad jag säger jag....sköt prick och hade sig.

Damhockey befattade jag mig dock inte med....så kvinna jag är. Väntar hellre på våra blågula pöjkars framfart på isen....när det nu är?? Måste ju jag ta reda på ju!

Av Inger - 12 februari 2010 00:37

De flesta av er vet väl nu att jag har tinnitus. Det har jag haft i många år nu.

I början var det ett helvete rent ut sagt. Man fick panik för att oljudet inte ville försvinna och ibland var det så man ville slita loss örat. Men suset sitter ju inte i örat utan det är helt enkelt signaler som susar....vad jag fattat iaf.

I alla åren har det varit ett sus som växlat i ljudstyrka. Men det senaste halvåret har oljudet förändrats och låter emellanåt som kvitter. Nänä....tro inte att det är så vidare trevligt med fågelkvitter 24 timmar om dygnet....tro aldrig det!!


Vad har hänt annars då? Jaa....inte ett skit faktiskt. Samma gamla traddiraj dag ut och dag in nu. Städa, diska, tvätta, vattna blommor, mata katter osv osv osv. Ja och sen ska man ju göra om allt igen med jämna mellanrum.     


Min födelsdag närmar sig visst. Har önskat mig två saker detta år: en scanner och så boxar att ha saker i. Det ska vara sådana fina som dottern har. (tipsar friskt).

Att fylla år är för mig mest ett sätt att få umgås med familjen annars. Presenter är inte så viktiga men jag vet ju att familjen gärna vill ge något...så önska mig något måste jag ju. Undrar om en viss person kommer ihåg mig klockan 00.01 i år också?   Det har ju nästan blivit en tradition det.

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards