Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Inger - 12 mars 2009 23:05

Som de flesta vet så är jag medlem i bdb = bilddagboken. Där finns ett forum där man kan få fråga om bdb, diskutera förändringar...idéer osv som ett forum brukar vara till för.

Nu hade jag en enkel fråga om fototävlingarna de brukar ha där. Jag tycker att numera går fototävlingarna ut på att göra om bilderna på photoshop så att de blir så olikt verkligheten som möjligt. Inga naturliga foton där inte. Dessutom ska det vara reklamfoton tydligen för än det ena än det andra. Säkerligen behöver bdb få in pengar och gagnar därför reklamen. Men men...det jag tycker är orättvist är att vanliga foton på tex våren, djur, påskbilder osv helt försvunnit som tävlingsbidrag. Foton som man brukar ta utan att ha reklam och annat skit i bakgrunden.

Men i detta forum får man tydligen inte ställa sådana enkla frågor för ungdomen som är i majoritet på bdb. Det tjabblas nu om sånt som knappt hör till frågan jag ställde. De trasslar in sig i förklaringar och lägger ord i munnen (om man kan säga så när det handlar om skrivna ord) på mig och de som hållt med mig. Man förlöjligas och gisslas med så man helt enkelt tappar lusten för att över huvudtaget skriva mer i forumet där. 

Vad är det med ungdomen? Är de sådana besserwissrar som de visar upp där? Tja...så har det väl alltid varit? Eller...hade man inte mer respekt förr för äldres åsikter? Åtminstone inbillar jag mig att jag hade det när jag var ung. *låter som en knarrig gammal kärring* 

Presentation

Omröstning

En enkel fråga...Är du man eller kvinna som läser min blogg?
 Man
 Kvinna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards